Praktijkvoorbeelden

VR in de les?

Anke Jansma, LIO Aardrijkskunde van locatie Splitting was met haar klassen basis-kader leerjaar 1 bezig met een opdracht over Pompeï. Ze had een 3D-filmpje gevonden van de uitbarsting van de Vesuvius. Tijdens de les heeft ze de leerlingen in groepjes het filmpje laten zien, met de VR-brillen van het Liudger Innovatielab. De leerlingen snapten door het gebruik van de VR-brillen veel beter waar het over ging. Het hielp ze om theorie en praktijk dichter bij elkaar te brengen. Om de leerstof nog beter te onthouden moesten ze na het kijken van het filmpje een dagboek maken vanuit het perspectief van een inwoner van Pompeï die de ramp heeft meegemaakt.

VR kan op verschillende manieren toepast worden in de les. Bijvoorbeeld het verkennen van interessante plekken over de hele wereld of de binnenkant van het menselijk lichaam te bekijken. Op Wikiwijs staat per vak een overzicht van 3D-filmpjes die op dit moment beschikbaar zijn voor het onderwijs. Ook aan de slag met VR? Klik dan hier om de ruimte en/of het materiaal te reserveren.

 

 


  • Weekthema Oase: Emoties

    Dingen die je ziet, hoort of ruikt, kunnen hevige emoties oproepen.

    lees meer

CSG Liudger te Burgum, Drachten en Waskemeer info@csgliudger.nl 0512 305 700